Mere end 150.000 nye medlemmer hos Club Jensen´s giver tro på fremtiden - Mediestorm koster på bundlinien i 2014

PRESSEMEDDELELSE 18. JUNI 2015

Jensens Bøfhus fremlægger årsregnskab for 2014 med et underskud på knap 30 millioner kroner. Forklaringen er fortrinsvis efterårets mediestorm, men efter en massiv indsats er forventningen til 2015 optimistisk.

2014 startede godt i Danmark og sværere i Sverige, hvor Jensens Bøfhus har 13 restauranter. I efteråret vendte billedet. Mens organisationsændringer i Sverige fik omsætningen til at stige stødt, røg Jensens Bøfhus ud i en sand mediestorm i Danmark efter sagen om Jensens Fiskerestaurant. Og det kunne mærkes på antallet af gæster.

”Det har været et svært år for os, og regnskabet er naturligvis på ingen måder tilfredsstillende. Men modstand motiverer også, så vi har iværksat en lang række tiltag for at opgradere og forny Jensens Bøfhus, ligesom vi har lært af ”shit-stormen”.

I Sverige har vi allerede sat flere omsætningsrekorder i 2015, og her i Danmark tyder tallene på, at vi har genvundet gæsternes tillid. Det er vi naturligvis meget glade for,” fortæller grundlægger og ejer Palle Skov Jensen.

Klar til fremtiden
”I medierne fremstod sagen om Jensen´s Fiskerestaurant som Davids kamp mod Goliath. Den faktuelle sandhed var, at sagen kun havde vores interesse, da Jensens fiskerestaurant var ved at åbne restaurant nr. 4 i en ekspanderende kæde, hvor man tydeligvis lukrerede på vort brand. Det gav Højesteret os ret i. Men vi var tydeligvis ikke dygtige nok til at få forklaret denne misforståelse. Det vil vi være bedre til i fremtiden. Hos Jensens synes vi, at konkurrence holder os skarpe overfor kunderne, men det skal være på fair vilkår og uden man stjæler vores goodwill. Vi ønsker selvfølgelig ikke at knægte en enkelt restauratør, men hvis andre restauranter eller kæder som Jensens Fiskerestauranter misbruger vores brand og logo, vil vi selvfølgelig gøre indsigelser,” – siger Palle Skov Jensen.

På grund af mediekrisen hos Jensens Bøfhus har leverandøren Jensens Køkken også kunne mærke nedgang på det danske marked. Imens er salget af saucer, dressinger, spareribs og øvrige convenience-fødevarer til detailhandlen på eksportmarkederne i kraftig vækst.

”Vores kvalitet i både restauranterne og detailhandlen er løbende blevet opgraderet. Samtidig gennemgår hele organisationen og brandet en fornyelse, som jeg tror og håber, vil fremtidssikre Jensens Bøhus. At over 150.000 gæster har meldt sig ind i loyalitetsprogrammet Club Jensens på under seks måneder, er også et godt tegn, hvor vores grundkoncept med at tilbyde høj kvalitet til fornuftige priser, synes at have plads i markedet” siger Palle Skov Jensen, der stadig selv står ved roret i Jensens Food Group A/S.

Læs hele historien om Jensens Bøfhus