HUMOR HJÆLPER – JENSENS STØTTER

PRESSEMEDDELELSE 2. SEPTEMBER 2015

Danske Hospitalsklovne giver syge børn smil på læben, og Jensens Bøfhus gør gæster glade. Fællesnævnere er gode oplevelser, og det fælles fokus er børn og unge, der har brug for noget særligt. Derfor er Danske Hospitalsklovne en af de tre organisationer Jensens Bøfhus støtter og samarbejder med.

Som Mega Klovnesponsor støtter Jensens Bøfhus Danske Hospitalsklovne. Samarbejdet omkring en ekstra oplevelse retter sig mest mod de berørte familier, da de indlagte børn ofte er for syge til at komme på restaurant. Den mulighed er ellers populær hos børnene via de øvrige samarbejdspartnere Make-A-Wish Ønskefonden og Oplevelsesbanken.

”For mange børn er Jensens Bøfhus heldigvis et populært sted at besøge, og derfor giver vi gerne muligheden til børn og unge gennem vores samarbejdspartnere. Det er ikke lige så oplagt gennem Danske Hospitalsklovne, men vi synes, de har så vigtig en mission, at vi ville støtte netop dem,” forklarer kommunikationsdirektør i Jensens Bøfhus Morten Bo Madsen.

Synlighed og støtte

Ud over de tre faste samarbejdspartnere sponsorer Jensens Bøfhus også fortsat selvstændige projekter med lokal forankring. Fælles for både støttesamarbejder og sponsorater er målgruppe og mission – oplevelser til børn og unge, der enten er alvorlig syge eller kommer fra familier, hvor der mangler midler. Jensens Bøfhus sørger også for at give organisationerne synlighed, blandt andet på hundredetusindvis af dækkeservietter.

”Danske Hospitalsklovne og de øvrige organisationer, vi samarbejder med, kan kun gøre den store forskel for syge børn og unge, de gør, hvis de bliver støttet. Derfor vil vi gerne give dem synlighed. Og så håber vi, vores gæster også bliver glade for at se, de er med til at gøre en forskel,” siger Morten Bo Madsen fra Jensens Bøfhus.

Se mere på Jensens.com