Basim modtager ønskeindsamling på 102.055 kr.

PRESSEMEDDELELSE 21. oktober 2015

Siden august 2015 har gæster på Jensens Bøfhus både direkte og indirekte kunne støtte en indsamling til Make-A-Wish Ønskefonden Danmark alene ved at vælge ’det rigtige’ på menukortet. Efter to måneder er der indsamlet 102.055 kroner, der kan opfylde ønsker for børn og unge med livstruende sygdommen. Sangeren Basim er ambassadør for fonden og modtager beløbet på Jensens Bøfhus Trianglen i København den 20. oktober.

Indsamlingen for Make-A-Wish Ønskefonden Danmark har været en succes. Det viser det indsamlede beløb på 102.055 kroner, og især den modtagelse indsamlingen har fået af gæsterne både ude i restauranterne og på de sociale medier.

Mange gæster har fået ekstra lyst til at prøve de nye sidedishes til hovedretten og valgt chokolademousse til dessert, fordi de på den måde direkte kunne støtte oplevelser til børn og unge med livstruende sygdomme, for hvem opfyldte ønsker gør en særlig stor forskel.

”I forbindelse med indsamlingen har vi på vores dækkeservietter og vores website fortalt nogle af historierne om, hvad opfyldte ønsker betyder for syge børn og unge. Det har givet mening for vores gæster at støtte Ønskefonden, fordi det er tydeligt, at de gør en forskel, for nogle, der virkelig har brug for det,” siger Morten Bo Madsen, kommunikationsdirektør i Jensens Bøfhus.

Klar til at opfylde ønsker
Jensens Bøfhus har ubeskåret givet 5 kroner til Make-A-Wish Ønskefonden Danmark for hver solgt sidedish og chokolademousse. Desuden har gæsterne kunne støtte fonden direkte via Mobilepay.

”Vi er selvfølgelig først og fremmest rigtig glade for det beløb, Jensens Bøfhus har samlet ind – det kan opfylde mange ønsker. Også selve samarbejdet har været en succes for begge parter og har synliggjort vores organisation endnu mere,” fortæller en tilfreds Lars Høngaard, der er PR ansvarlig hos Make-A-Wish Ønskefonden Danmark.

En lang række kendte danskere er ambassadører for Make-A-Wish Ønskefonden Danmark. En af dem der har engageret sig i den gode sag er sangeren Basim. Han står klar til at tage imod de indsamlede penge på Jensens Bøfhus Trianglen i København tirsdag den 20. oktober kl. 17.00.

Se mere om Jensens Bøfhus på www.jensens.com/oenskefonden
og om Make-A-Wish Ønskefonden Danmark på onskefonden.dk