Jensens Bøfhus støtter Barncancerfonden

PRESSEMEDDELELSE 27. oktober 2015

På Jensens Bøfhus handler alt om at give gode oplevelser til gæsterne. Det sociale engagement i omverdenen er præget af det samme ønske og til dem, der har allermest brug for det. Derfor støtter Jensens Bøfhus Barncanserfonden i Sverige.

”I mange år har Jensens Bøfhus støttet forskellige velgørende projekter og foreninger. I det sidste års tid har vi fået sat ord på vores værdier og retning på vores indsatser med konkrete støttesamarbejder. I Sverige har vi valgt Barncancerfonden, fordi familier med kræftramte børn har særligt brug for hjælp til positive oplevelser,” fortæller Evelina Nilsson, driftschef for Jensens Bøfhus i Sverige.

Samarbejdet bliver sat i gang mandag den 19. oktober med en fem uger lang kampagne, hvor hvert nyt medlem af Club Jensens udløser 5 kr., der går ubeskåret til Barncancerfonden.

Børn og unge med behov
”Fordi vi lever af at give vores gæster oplevelser, er det også oplevelser, vi ønsker at give videre til andre. Vores fokus er børn og unge, fordi de tegner fremtiden. Vi støtter dem, der ikke kan få oplevelser, enten fordi de er syge, eller fordi der ikke er midler til det i deres familie,” uddyber Morten, Bo Madsen, kommunikationsdirektør i Jensens Bøfhus.
I Danmark støtter Jensens Bøfhus Danske Hospitalsklovne, Oplevelsesbanken og Make-A-Wish Ønskefonden, fordi de tre organisationer ligesom Barncancerfonden deler værdier med restaurantkæden. Det er både pengebeløb og gavekort til restauranterne som Jensens Bøfhus donerer.

Gæsterne skal vide besked
Jensens Bøfhus viser de konkrete samarbejder på blandt andet dækkeservietter og website for at give organisationerne synlighed.
”Vi har aldrig før fortalt om vores indsatser, men det gør vi nu, især for at vores medarbejdere og gæster ved, hvad de er med til at støtte,” forklarer Morten Bo Madsen.

Ved at melde sig ind i Club Jensens støtter gæsterne en god sag og får samtidig alle medlemsfordelene – fx 20% i point på regningen, særtilbud, gratis mad til børn om søndagen samt konkurrencer.

Se mere på jensens.com
og barncancerfonden på barncancerfonden.se